Pasażerowie rejsów El Al między Tel Awiwem a destynacjami w Europie i Zjednoczonych Emiratach Arabskich, którzy podróżują w najtańszej taryfie klasy ekonomicznej, muszą bezpłatnie nadać bagaż podręczny (walizkę). Zmiana polityki przewozowej – zdaniem izraelskiego przewoźnika – jest konieczna, aby usprawnić ogólną działalność.
Podział na tradycyjne linie lotnicze i ich niskokosztowych odpowiedników, w kwestii warunków przewozu bagażu, już dawno się zatarł, gdyż domenę „tanich” operatorów implementowali przewoźnicy, oferujący dotychczas pełen zakres usług. Przychody z opłat bagażowych stały istotnym składnikiem przychodów dodatkowych i regularnym źródłem dochodów przewoźników lotniczych w Australii, Europie o obu Amerykach, gdyż w Azji darmowy przewozów większego bagażu podręcznego jest gwarantowany ustawowo.
Obecnie normalnością jest to, że Lufthansa czy Air France-KLM w najtańszej taryfie, nawet w przypadku podróży transkontynentalnych, nie zezwalają na bezpłatne nadanie bagażu rejestrowanego. O krok dalej poszedł Finnair, który zaczął pobierać opłaty za przewóz większego bagażu podręcznego, jeśli pasażer wykupił bilety w najtańszej taryfie klasie ekonomicznej (basic), a teraz podobną ścieżkę „usprawnienia operacji” obrały linie lotnicze El Al.
Izraelski operator zmienił politykę bagażową, a od 21 maja pasażerowie, którzy wykupili bilety lotnicze w najtańszej taryfie klasy ekonomicznej (Lite), muszą bezpłatnie nadać do luku bagażowego większy bagaż podręczny, czyli walizkę o wadze do ośmiu kilogramów i wymiarach 56 cm x 45 cm x 25 cm. Podróżni mają prawo nadać bagaż przy stanowisku odprawy biletowo-bagażowej lub bezpośrednio przy bramce wylotowej. Zmiana polityki bagażowej dotyczy wyłącznie rejsów z i do Tel Awiwu do destynacji w Europie i Zjednoczonych Emiratach Arabskich. Z konieczności nadania bagażu podręcznego będą zwolnieni członkowie programu lojalnościowego El Al, legitymujący się minimum srebrnym członkostwem.
Ograniczenie przewożonego bagażu jest formą „zachęty” pasażerów do zakupu droższych taryf biletowych, choć zmiana polityki jest zaskakująca, jeśli pod uwagę weźmie się ostatnie wyniki finansowe izraelskich linii lotniczych, które regularnie notują zyski, a jest to efekt ograniczenia oferowania przez zagranicznych operatorów i wytworzenia de facto monopolu El Al-u na przewozy lotnicze do i z Tel Awiwu.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.